Veel gestelde vragen
Heb jij een vraag over de Kerstmarkt Gemeentegrot? Bekijk dan of het antwoord op jouw vraag al hiertussen staat voordat je contact met ons opneemt.
Algemeen
- Wat is de geschatte tijd dat we in de Kerstmarkt Gemeentegrot aanwezig zijn aangezien we nu een aankomsttijd moeten reserveren en nog andere tickets willen kopen?
Reken op een bezoektijd van ca. 1 uur tot 1,5 uur voor de Kerstmarkt Gemeentegrot.
- Hoeveel mensen kunnen per tijdslot naar binnen?
Er worden niet meer bezoekers toegelaten dan dat de veiligheid en afstand in de grot ruim toelaten. Tijdsloten zijn per half uur zodat we wachtrijen zoveel mogelijk beperken.
- Is de Kerstmarkt Gemeentegrot toegankelijk voor rolstoelgebruikers of mindervaliden?
Ja, de Kerstmarkt Gemeentegrot is rolstoeltoegankelijk.
- Mag mijn hond mee in de grotten?
Nee, helaas mag je hond (of ander huisdier) niet mee naar binnen. Ook niet in een hondenwagen, tas of soortgelijk voorwerp. Dit is gedaan voor de veiligheid van mens en dier. Voor hulphonden geldt een uitzondering, deze zijn wel toegestaan.
- Kan ik bij de kraampjes op de Kerstmarkt Gemeentegrot pinnen?
Bij diverse kraampjes is dit mogelijk, maar niet alle standhouders hebben een pinapparaat. Het is dus aan te raden om hier rekening mee te houden en contant geld mee te nemen.
Groepen & Touroperators
- Wat is de ticketprijs voor groepen?
Voor touroperators, grote groepen en andere bedrijven is er de mogelijkheid om tickets te kopen met korting tegen een prijs van € 8,50 per persoon op maandag t/m vrijdag en € 9,50 per persoon op zaterdag en zondag. Hierbij geldt een minimale afname van minimaal 20 tickets per bestelling.
- Kan ik op het laatste moment tickets online kopen en betalen? We weten namelijk nu nog niet of de dagtocht definitief door gaat.
De tickets worden verkocht op tijdsloten en vol = vol. Het is dus verstandig om vooraf tickets te kopen. Op het laatste moment kan het zijn dat er geen tickets meer verkrijgbaar zijn. Het is voor groepen vanaf 20 personen wel mogelijk om een optie vast te leggen op een bepaalde dag en tijdsblok tot maximaal één week voor bezoekdatum zodat je de dagtocht kunt organiseren en later kunt aangeven met hoeveel personen je daadwerkelijk komt. Indien je van deze optie gebruik wilt maken, stuur dan een e-mail naar kerstmarkt.gemeentegrot@valkenburg.nl
- Hoe zit het met groepen? Kunnen wij tegelijkertijd naar binnen?
Afhankelijk van het aantal tickets dat je per beschikbaar tijdsblok kunt kopen, kunnen de groepen in die samenstelling naar binnen.
- Kan onze buschauffeur of reisleider gratis entree krijgen?
Groepen vanaf 40 personen mogen één chauffeur of reisleider gratis mee nemen. Uiteraard heeft hij/zij ook een ticket nodig. Vraag het ticket ruim van te voren per mail aan bij kerstmarkt.gemeentegrot@valkenburg.nl zodra de tickets voor de klanten besteld worden. Je ontvangt dan een code voor een gratis ticket.
Tickets
- Waar koop ik tickets?
Tickets zijn online verkrijgbaar en koop je van tevoren via de ticketshop op onze website. Tickets zijn verkrijgbaar op datum en tijdsblok. Plaats je tickets in het winkelmandje en reken je bestelling af. Vervolgens kun je de tickets direct downloaden en worden deze naar je e-mail gestuurd.
- Kan ik ook een kaartje kopen aan de kassa bij de entree?
Er is een dagkassa bij de ingang van de Kerstmarkt Gemeentegrot. Wij raden dit wel af omdat er maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen mogen. VOL = VOL , dus om teleurstelling te voorkomen kun je het beste de kaartjes vooraf online kopen.
- Ik heb voor het tijdsblok 11.00-11.30 uur tickets gekocht. Moet ik dan binnen een ½ uur de grot weer uit?
Nee hoor, het tijdsblok van een half uur geeft je de ruimte om tussen 11.00 en 11.30 uur de grot binnen te komen
- Zijn er ook weer combitickets te koop voor meerdere activiteiten binnen Kerststad Valkenburg?
Ja, je maakt zelf de combinatie tussen de activiteiten door tickets van verschillende activiteiten te kiezen op datum en tijd en deze vervolgens in één keer af te rekenen. Kies bij een activiteit voor datum, tijd, tickets en klik op bestel. Kies vervolgens een andere activiteit en herhaal de stappen van datum, tijd, tickets en bestellen. De tickets worden in je winkelmandje geplaatst. Bij de laatste activiteit vervolg je de stappen om alle tickets in één keer af te rekenen. De tickets ontvang je direct in een download en via de mail.
- Zijn er ook groepstickets?
Ja, voor touroperators, grote groepen en andere bedrijven is er de mogelijkheid om tickets te kopen met korting tegen een prijs van € 8,50 per persoon op maandag t/m vrijdag en € 9,50 per persoon op zaterdag en zondag. Hierbij geldt een minimale afname van minimaal 20 tickets per bestelling. Ook deze tickets koop je online in onze ticketshop.
- Ik kom met kinderen onder de 4 jaar. Deze zijn gratis toch?
Ja dat klopt, kinderen van 0 t/m 4 jaar zijn gratis. Zij hebben echter wel een ticket nodig om binnen te komen. Bestel in onze ticketshop dus een speciaal gratis ticket voor hen mee.
- Ik heb een ticket gekocht, maar ben dit kwijt of heb het niet ontvangen. Wat nu?
Bij het bestellen van je ticket, kun je de tickets direct downloaden. Sla deze direct op zodat je ze niet kwijtraakt. Ben je het toch kwijt? Je kunt via de website https://www.tickli.nl/find-tickets je ticket opnieuw laten versturen (indien je het e-mailadres bij je bestelling juist hebt ingevuld) of anders een e-mailtje sturen naar kerstmarkt.gemeentegrot@valkenburg.nl of support@tickli.nl. Let er wel op dat het via deze e-mailadressen een tijdje kan duren voordat je reactie krijgt.
- Als ik tickets heb gekocht en ik of iemand in mijn omgeving wordt ziek en we kunnen niet komen, krijg ik dan mijn geld terug?
Neem dan contact op met kerstmarkt.gemeentegrot@valkenburg.nl of met support@tickli.nl . We kijken dan of de tickets verzet kunnen worden naar een andere datum en tijdstip, op basis van beschikbaarheid.
- Ik heb tickets gekocht en heb mij vergist in de datum of het tijdsblok, kan ik deze nog wisselen?
Neem dan contact op met kerstmarkt.gemeentegrot@valkenburg.nl of met support@tickli.nl . We kijken dan of de tickets verzet kunnen worden naar een andere datum en tijdstip, op basis van beschikbaarheid.
- Ik heb een ticket gekocht maar kan/wil toch niet meer komen, krijg ik mijn geld terug?
Nee, gekochte tickets worden helaas niet teruggenomen.